RSS vesti

Web prijatelji:

Početna strana
Strana se učitava

Rodopi, Bugarska, Kuzujatak (2109,5m), Karluk (2110m)
30. april - 04. maj 2014.

ИЗВЕШТАЈ СА АКЦИЈЕ НА РОДОПЕ-/Бугарска/
Од 30. априла до 04. маја- 2014

30.04.2014.

Из Београда смо кренули у 20 сати. Преко Пирота, Софије и Благоевграда ујутро смо око 7 сати стигли у Мелник.

01.05.2014.

Мелник је градић у Благоевградској области, југозападна Бугарска, у подножју Пирина. У месту се налази 96 архитектонских грађевина које су заштићене као споменици културе. Са популацијом од 385 житеља он је најмањи град у Бугарској а добио је статус града захваљујући својим историјским и архитектонским разлозима .

У обиласку Мелника задржали смо се око 3 сата. Осим обиласка места и доручка време смо искористили да купимо познато мелничко вино. Наставак пута је ишао преко места Гоце Делчев, али пошто је падала киша нисмо се задржавали, и ако је било у плану. Наставили смо даље ка истоку, кратко смо се задржали у месту Доспат где смо са једног брда на кратко погледали Доспатско језеро. Успут смо обишли Јагодинско ждрело које се налази на Бујковској реци. Киша је почела да пада на крају кањона и није више престајала тако да смо се кроз Триградско ждрело само провозали минибусом. По кишном дану наставили смо пут ка крајњем одредишту, место Смољан. Предвече смо стигли у Смољан и сместили се у мотелу „Пикадили“ који се налази на северном предграђу града.

02.05.2014.

Овај дан је био предвиђен за обилазак СЗ околине Смољана, односно централног највишег дела Родопа. На највиши врх Големи Перилик/2190м/ се не може изаћи јер се на њему налази велика војна база. Ми смо око 8 сати кренули на туру са пута близу једног језера. Први део пута је би стрмији а касније терн је био блажи и све до врха Кузујатак-2109,5м није било већег успона. Када смо стигли на врх почео је да пада снијег и падао је и на следећем врху Карлук-2110м. Са врха смо сишли до дома Перелик који је био затворен али је ту огрејало сунце па смо се мало присушили и кренули у силазак низ долину ка Смољанским водопадима. Низ долину постоји стаза којаје је сада доста зарасла и тешко проходна због много оборених стабала. У доњем делу долине стаза је боља али пред саме водопаде је требало прећи на другу страну набујале реке коју нисмо могли савладатаи па смо се верали и спуштали стрмим падинама са слабом стазом. Ипак некако смо стигли до лепо уређене кружне стазе која води до водопада. Даље је било лако по уређеној стазом са доста дрвених степеника и мостова који воде поред прекрасних водопада и каскада реке Соскочето. Даље смо отишли до западног предграђа Смољана где нас је чекао превоз. Дужина туре је била око 19км, успон 850м, силазак 1250м.

Смоњански водопади се налазе 2км западно од Смољана /1100-1700м/, на дужини од 800м а највиши водопад Орфеј висок је 68м. Живописни кањон се налази у оквиру резервата „Сосковчето”. Водопади се налазе на реци Соскочето која милионима година спушта воду низ тврде и ерозији отпорне риолитске стене. Вода се спушта низ прагове и водопаде образујући многе лепе каскаде. У кањону има 40 водених падова од којих су пет већих а последњи је и највећи, гледајући узводно.

03.05.2014.

ГОЛЕМ ПЕРСЕНЕК-2095м

Голям Персенк /2095м/је пирамидални врх на високом масиву Чернатице. На југу се налази Мечкарски камик, а на североистоку Мали Персенк/2074м/. Врх је прекривен са густом четинарском шумом.

Отишли смо преко Чепелара до села Забрдо на источном подножју Чернатице, највишег масива у источном делу Родопа. Из села Забрдо/1300м/ крећенули смо на кружну туру. Прво смо прошли испод врха Ајдарски камик/1951м/ преко пропланака и ливада. Затим смо ушли на шумски пут код Глувог камена. Ту смо имали занимљив сусрет са тетребом. Даље билом планине старим римским путем дошли смо до испод врха Голям Персенк/2095м/. Сишли смо другом стазом гребеном ка североистоку и са једне раскрснице скренули десно стазом којом смо стигли до пл.дома Скални мостове/1577м/. Убрзо смо стили до природног локалитета са прерастима и пећинама Чудните мостови. Обишли смо мостове и вратили се превозом назад у Смољан. Пре Смољана свратили смо до стрме стене кја доминира северно од Града. Стена се зове Невеста /1498м/. Дужина туре је око 17км, успона 1000м

Чудните мостове су стенски феномен, познат и по имену Скалните мостове. Налази се у карстној долини на реци Еркюприя на 1450м надморске висине, у подножју врха Голям Персенк. Велики мост је широк около 15 м а дугачак око 100 м. Састоји се из три лука од којих највиши има висину од 45м а ширину 40м.

04.05.2014.

Из Смољана смо кренули у 7,45. Успут смо се задржали око сат времена у обиласку манастира Бачково. Даљи повратак је ишао преко преко Асеновграда, Пловдива и Софије. У Београд смо дошли око 20 часова