RSS vesti

18-19. oктобар 2014.

Остале фотографије погледајте ----->ОВДЕ
18.октобар.
На пут смо кренули у 6 сати ујутро.Преко Чачка и Ивањице дошли смо у Кушиће.На брзину смо се сместили у вили „Ангелина“ и оставили ствари које нам нису биле потребне за тај дан. Наставили смо даље путем ка Сјеници а затим скренули на макадамски пут који води ка селу Штитково. Горе на раскрсници путева завршили смо путовање и кренули на туру по Чемерници. Дан је био без облака, прави дан михољског лета. У групи је било девет планинара. На туру смо кренули у 11.сати.
Тура ЧЕМЕРНИЦА. Са раскршћа путева од којиј један води ка селу Штитково а други ка Мучњу, односно Катићима или Јасенову у 11. сати кренули смо на ову туру. Прошли смо испод брда Лисине и после заравни изашли на Карађорђев шанац/1387м/. На брду постоје остаци шанца али већи део је обрастао младом четинарском шумом. Одмах испод врха налази се неколико малих викендица где се окупљају ловци. Пошто нису ништа уловили осим једне куне златице спремали су прасе на ражњу. Даље стаза води кроз травнату површ са ливадама и њивама. На крају поља почиње шума кроз коју смо стигли до највише коте на Чемерници/1494м/. Северно од ове коте налазе се Бијеле стијене чије су падине окрените ка Мучњу, односно ка селу Пресека. Поглед је био прилично добар тако да смо могли видети контуре црногорских планина и Проклетија. Сишли смо у подножје и поред брда Караула/1368м/ наставили ка Ћурчића врелу у селу Г.Трудово. После кишовите године на врелу је било довољно воде. Од врела преко засеока Брђан мале сишли смо у центар села Штиткова. У селу се налази црква, стара велика школа склона паду и неколико старих кућа из друге половине деветнаестог века. Изнад села се налази Штитковско врело, десна притока реке Тисовице. О историји села и овог краја испричао нам је старина Гаврило Чкоњевић који је превалио 93. годину живота. Из Штиткова смо се превозом вратили у Кушиће. Дужина туре је 14км, успон 550м, силазак 750м.
19.октобар. Као и претходног дана био је ведар дан без облачка само што је у долинама и котлинама била магла. Отишли смо до шумске куће на Јавору и одатле кренули на туру. Тура ЈАВОР. Од шумске куће смо у 8.45 кренули почелиуспон на највиши врх планине Василин врх/1519м/. Брзо смо стигли на оближњи врх одакле је био још бољи поглед на удљене планине на југу и југозападу. Са врха смо сишли на превој па затим изашли на Јанков врх /1492м/. Са овог врха смо кренули у силазак ка селу Г.Тисовица. Сеоским путем смо сишли у долину реке Тисовице и испод засеока Басаре изашли на Поглед, односно на пут Ивањица-Сјеница где смо завршили туру око 13. сати. . Дужина туре је 11км, успон 450м, силазак 620м. По завршетку туре вратили смо се у Кушиће, препаковали ствари и кренули назад кући. На кратко смо се задржали у Ивањици и Чачку. У Београд смо стигли око 20.сати.