RSS vesti

Web prijatelji:

Početna strana
Strana se učitava

Orjen, Vučji zub, (1804m)
03 - 05. april 2015.

ОРЈЕН- Вучји зуб-1804м

-Тврђаве у околини Требиња-

3-5.04.2015

Остале фотографије погледајте ----->ОВДЕ
Петак 03.04.
Пошли смо из Скерлићеве у 20 сати. Преко Мокре Горе и Вишеграда уз успутне паузе ујутро око 6. сати смо стигли до извиђачког дома у селу Тули.
Субота 04.04.
Кратко смо одморили у дому и припремили се за полазак за туру. Отишли смо превозом до села Убла одакле крећемо на туру .
Тура Орјен. Из Убала /1100м/ смо у 7.15 кренули шумским путем ка Добром долу/1380м/. Скоро од почетка на путу је био снијег, чврст, скоро залеђен. Са Доброг дола маркираном стазом скренули смо кроз шуму и одмах на првом успону нисмо могли даље без дереза. Било је клизаво и опасно ићи даље. Само два члана групе су имали дерезе и они су наставили даље. Изашли су на превој и скренули на лево до врха Праса/1717м/. На Вучји зуб нису ишли јер су проценили да би то било ризично без употребе ужета. Вратили су се истом стазом где их је остатак групе чекао код Пирине пољане. Сви смо се вратили до дома на Тулима и убрзо отишли на туру по тврђавама која је била планирана за недељу али због лоше временске прогнозе за сутрадан искористили смо рани повратак са Орјена да одемо до једне од тврђава. Изашли смо на тврђаву Срач-705м, на истоименоб брду. Затим смо сишли западно од села Рапти-520м и нисмо ишли на планиране тврђаве Петрина-644м, и Голом брду-809м јер би нас ухватио мрак. Сишли смо у Требиње до цркве Грачаница где смо завршавамо туру.
Дужина обе туре је била око око 20км за оне који нису ишли на врх Праса, успон око 650м. Два члана који су изашли на врх Прасу прешли су 23км, успон око 950м.
Недеља 05.04.
Преко ноћи почела је да пада киша као је било и прогнозирано. Око 9 сати кренулисмо из дома и прво отишли до манастира Тврдош а затим у Требиње одакле смо око 11 сати кренули назад кући. Преко ноћи пао је снијег по брдима и планинама тако да је Леотар освануо под снијегом. Током целог пута падао је снијег све до Чачка. У Београд смо стигли око 19 сати.