RSS vesti

15 - 17. maj 2015.

SEĆANJE NA ZVONKA BLAŽINU
15. -17. maj 2015.

Zvonko Blažina je bio jedan od najpoznatijih posleratnih jugoslovenskih i srpskih alpinista. Jedan je od osnivača Alpinističkog odseka Beograda i dugogodišnji alpinistički instruktor. Najjači uticaj je ostavio na mnoge penjače i alpiniste, u AOB-u i planinarskim društvima, kojima je često držao alpinističke i visokogorske tečaje. Umro je 10. aprila 2001., u 73-ćoj godini. Usponom u zimskim uslovima na Prenj, Planinari Beograda se sećaju na jednog od najvećih alpinista Srbije.

Planina Prenj se nalazi u centralnom delu dinarskog planinskog lanca, na prostoru severne Hercegovine (BiH). Na severu, severoistoku i zapadu, granica mu je kotlina reke Neretve, sa istoka, graniči se sa planinskim masivom Crvnja (1921 m), sa juga Veležom (1961 m) i Bjelopoljskom dolinom. Planinarskim kućama, atraktivnim vrhovima, alpinističkim stenama (smerovima), dolinama i drugim popularnim destinacijama na platou Prenja, stiže se markiranim planinarskim putevima, sa polazištima iz Konjica, Jablanice i Mostara. Najvši vrh Prenja je Zelena glava (2123 m).

Lep zapis o Prenju pogledajte i pročitajte OVDE
Krenuli smo u petak naveče ka Prenju i stigli u Konjic i Bjelu pre 6 h. Od restorana Lupoglav, kamionom se, u dve ture, prebacujemo do Crnog polja, polazne tačke za uspon. Pešačimo markiranom stazom ka planinarskoj kući Jezerce, i na raskrsnici blizu doma, ostavljamo teške rančeve i krećemo ka Osobcu (2024 m). Neobeleženom stazom, za 2 sata izlazimo na vrh, pa istom stazom nazad do rančeva. Najbrži stigoše i za jedan sat.

Ponovo su nam teški rančevi na leđima, ali ostalo je malo do planinarske kuće. To je novosagrađeni objekat i služi planinarima kao sklonište. Raspoređujemo se za spavanje u trpezariji i potkrovlju, na podu, sa našim podloškama i vrećama.

Sutradan krećemo u 6 h ka Zelenoj glavi, snežnom udolinom, do podnožja Otiša i prevoja između Otiša i Zelene glave. Od prevoja, opremljeni derezama, penjemo zasneženi deo do grebena, uz fiksirano uže. Dalje bez dereza, preko stenovitog grebena i strmih ravnih ploča, ponovo uz fiksirano uže do vrha.

Istom stazom se vraćamo do planinarske kuće i posle kraće pauze, krećemo preko Skoka i Rakovog laza do Bjele, gde nas je sačekao autobus. Uz kraću pauzu u Sarajevu, stižemo u Beograd ranom zorom.

Изведене пешачке туре (маршрута, дужина, савладана висинска разлика, време трајања, број учесника):

1. Crnopolje – Osobac – Pl. kuća Jezerce, 11km, 674 m 7h 31
2. Pl. kuća Jezerce – Zelena glava - Pl. kuća Jezerce – Skok – Bjela, 24km, 500m, 10h, 27 (31)

Освојени значајни врхови (назив, кота, број учесника, датум):
Osobac, 2024 m, 31, 16.05.2015.
Zelena glava, 2155 m, 27. 17.05.2015.

Vodič: Vladislav Matković
Pomoćnik vodiča:Milan Pamučar

Izveštaj: Vladislav Matković
Fotografije: Nebojša Bošnjak i Zoran Kovljenić

Ostale fotografije pogledajte OVDE.