RSS vesti

Smena planinara na Rajcu-vodja Andrija Lekić
06 - 13. avgust 2017.

Смена планинара на Рајцу од 6. до 13. августа 2017. године

Вођа смене Андрија Лекић и дежурна у дому Милица Марковић.
Било је 17 учесника, од тога 6 деце. Две планинарке су спавале у поткровљу и Јожеф а касније сам поткровље издала пролазним гостима, којих је било укупно 11.
Андрија је водио по Рајцу по „Рајачким стазама“, које је бирао у односу на врело лето. Пре доручка у 7 сати држала сам „Тајчи.“ Доручак био у 7.30 сати, a полазило се на излет у 8.30 сати.

Деца из МИС-а имали су доручак „швадски сто“, којим би могао да се похвали бољи хотел. Ручак је за све био у 14 сати а вечера у 19. 30 сати.
Нашим планинарима одржала сам предавање о биљкама које су ушле у истирију и вез (Наталијина рамонда и Косовски божур) и причу о Београдској плаштаници (коју је професор Гојко Суботић нашао у Хиландару). После сам одржала две радионице веза. На Станин предлог направила сам диплому за најмлађег учесника Јовану од 6 година, и најстаријег учесника, Марију од 88 година. То су била два мала акварела са текстом; сви су им тапшали при додели. На крају последњег дана била је томбола за све наше и за наше две планинарке које су спавале код Горана.
Пошто су деца из МИС-а ималa предавање о нашим биљкама пало ми је на памет да направим сок од плода зове за све. Зову сам брала кад сам ишла са групом до Добрих вода. Пошто није било довољно по подне сам ишла да доберем. Зову сам требила испред дома после су ми помогле Весна и Наталија. После ручка сви су добили расхлађени сок у пластичним чашама.
Понудила сам, да деци из МИС-а одржим радионицу веза на картону. Деци сам објашњава на енглеском, о примерима веза а затим им поделила исечене картоне и потребан материјал. Рекла сам им да везу прво слово свога имена. Сви су цртали свој иницијал а после су кренули да га везу. Уз вез смо слушали музику као да смо на „прелу“. Деци се та моја радионица свидела. Такође је Сима уз помоћ своје бака Милене извезао своје слово. Док су они везли ја сам припремала картоне за израду гајтана који може да се користе за различите намене. Тако је дечак из Пољске затражио да он прави тај гајтан а кад је направио довољну дужину поклонио је девојци као наруквицу.
Деци из МИС-а, по ранијем договору, омогућено је да користе кухињу и спреме интернационалну вечеру. Пробала сам полутке брескви из компота са туњевином и црним луком, киш лорен из Француске, белгијску чоколаду и кувани ђеврек по немачком рецепту са мермеладом од кестена.
Иѕвештај дежурне у дому Милице Марковић.
Изведени излети у времену 06. – 13. 08. 2017. г.

Недеља, 06.08.
Излет Рајском стазом од планинарског Дома, преко Камене чесме, Чанка, Шумереве куће, Дома извиђача до пл. Дома. Учесника 14. Проведено време на излету 2:30 ч. Дужина стазе 5200 м. Успон на стази 170 м вис., ниспон 170 м вис.
Понедељак, 07.08. Излет на Брезје (793 м/м) стазом: пл. Дом, па изнад Дома извиђача, поред Војног одмаралишта до Црвеног врела, преко реке Мале Дичине (код чесме „Ивице и Марице“) те безимене коте 752 м/м и кроз борову шуму Брезја изашли смо на превој стазе 2б (Рајац – Вијуљак) и том стазом се вратили у Чика Душков дом. Учесника 13, проведено време 3:3о ч., дужина стазе 7500 м, успон 371 м вис., ниспон 371 м вис.
Уторак, 08.08. Излет на Добру воду (758 м/м): Од Чика Душковог дома, стазом број 1, изнад Којића кома, преко Башког Рајца (Груковице) и раскрснице са стазом број 2 (ка селу Ба) до Добре воде. Повратак је био стазом 2ц, преко Вучијег тркалишта и врха Рајца до нашега Дома. Учесника 17, проведено време 5:30 ч., дужина стазе 12 км, успон 321 м вис., ниспон 321 м вис.
Среда, 09.08. Излет на Црни врх (822 м/м): Од Дома , стазом број 1 изнад Којића кома до висине 840 м/м, па долином до Крстове главе и путем кроз борову шуму изашли смо на Црни врх. У повратку стазом 2ц и преко врха Рајца дошли у Дом. Учесника 14, проведено време 4 ч., дужина 11 км, успон 405 м вис., ниспон 365 м вис.
Четвртак, 10.08. Кружном стазом број 3, поред Дома извиђача, преко Дебелог брда, па низ гребен кроз букову шуму, берући купине, изашли на „војни пут“ и њиме до асфалтног пута и нашега Дома ( на температури од 33 C, у 13 ч ). Учесника 14, проведено време 4 ч., дужина стазе 7 км, успон 175 м вис., ниспон 215 м вис.
Петак, 11.08. Излет на Липовачу (683 м/м): Поред Дома извиђача, преко Шумареве куће и Чанка, те Бранетићким путем (стаза број 5) скренувши преко безимене коте 702 м/м, изашли смо на Липовачу. У повратку истим путем вратили смо се у Дом. Учесника 15, проведено време 4 ч., дужина стазе 11 км, успон 295 м вис., ниспон 295 м вис.( температура у 13 ч 34 C).
Субота, 12.08. Излет на Јелен стену (732 м/м): Од Дома асфалтним путем према Горњим Бањанима, поред Црвеног врела те испод Јелен стене ливадским путем изашли смо на њен врх. У повратку поред Војног одмаралишта, асфалтним путем дошли смо у наш Дом. Учесника 10, проведено време 3:30 ч., дужина стазе 7500 м, успон 234 м вис., ниспон 234 м вис. Темература у 13 ч 31 C, а у 19 ч 18 C, са кишом и ветром.
За време боравка на Рајцу у овој смени изведено је седам излета, препешачено је укупно 61200 м, a укупан успон 1971 м висински, ниспон 1971 м висински.
Недеља 13.08. Повратак за Београд у 13:30 ч по изузетно хладном времену од 15 C.