//// Bjelašnica  BiH

ukupan broj učesnika (broj članova "Pobede"): 15(14)
datum i vreme polaska: 07.03.2008 23h

Putokazi

Bajta

Kolona

Jugozapadno od Sarajeva se nalazi  planinski masiv Bjelašnice. Okružena je sa zapada Prenjom i Čvrsnicom sa južne strane Visočicom i Treskavicom. Istočno od Bjelašnice nalazi se Jahorina i severno sarajevsaka dolina. Na istočnoj strani Bjelašnice nalazi se poznati skijaški centar. Uobičajeni pristup planini, za planinare i mnogobrojne ljubitelje prirode, je sa severne strane iz Pazarića koji se nalazi na magistralnom putu Sarajevo-Mostar. Upravo se sa severne strane nalaze planinarski domovi (Podgradina, Stanari, Sitnik, Hranisava, Javornik i dr.). Na najvišem vrhu Bjelašnice (2067m), nalazi se meteorološka opservatorija. Pored opservatorije najpoznatiji vrhovi Bjelašnice su Krvavac (2062m.), Velika i mala Vlahinja(2056m.), Veliki strug(2026m.) i drugi. Blelašnički plato je kraškog tipa sa mnogobrojnim vrtačama i jezerima. Vremenske neprilike su veoma česte pa je vremenska prognoza nepredvidljiva. Planina se ne preporučuje neiskusnim planinarima bez obzira što je izvanredno prekrivena markiranim stazama.
   Krenulismo u petak naveče ka Sarajevu na planinarsku manifestaciju Bjelašnički dan. Ova manifestacija se održavala po čedrdeseti put u organizaciji PD Bjelašnica koja ovo godine slavi 60-ti jubilej. Po običaju, stigli smo rano u Sarajevo. Dočekali su nas planinari Bjelašnice i zajedno sa nama krenuli u podnožje planine. Pokušali smo, minibusom, da se približimo planini. Nismo uspeli. Traktorom smo prebacili stvari do Bajte, blizu planinarskog doma Podgradina. Od Ljubovčića laganim hodom stižemo do naših rančeva i nastavljamo dalje ka Podgradini. Kratko smo se odmorili u domu, gde nas dočekaše naši stari prijatelji. Vreme je bilo oblačno.
Bez vetra. Novi sneg je otežavao uspon. Stižemo popodne u planinarski dom Stanari (1585m.). Odmaramo se i smeštamo u višekrevetne sobe. Pristigli su i skijaši sa vrha Bjelašnice. Naveče su nam domaćini priredili divno veče.
   Sutradan, zbog velikog snega i preporuke domaćina, nismo krenuli na uspon. Istim stazom po, sunčanom vremenu vraćamo, se preko Podgradine do Ljubovčića. Popodne provodimo na Baščaršiji uz slatkiše i nadaleko poznare sarajevske ćevape.
Ljubazni domaćini su nas, po ko zna koji put, ugostili u njihovim prijatnim prostorijama. Jedva se nekako rastadosmo.
U Beograd smo stigli oko 22h. Učestvovalo je oko stotinak planinara is Bihaća, Donjeg Vakufa, Tuzle, Dubrovnika, Splita, Beograda i normalno, najviše iz Sarajeva.

Pl. dom Podgradina

Nikola

Stanari 37 Podgradina

Povratak

Većnica

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................