Bjelašnica-BiH
12.03. – 14.03.2010.

Bjelašnica se nalazi jugozapadno od Sarajeva. Okružena je sa zapada Prenjom i Čvrsnicom, a sa južne strane Visočicom i Treskavicom. Istočno od Bjelašnice nalazi se Jahorina, a severno sarajevska dolina. Na istočnoj strani Bjelašnice nalazi se poznati skijaški centar. Uobičajeni pristup planini za planinare i mnogobrojne ljubitelje prirode je sa severne strane iz Pazarića koji se nalazi na magistralnom putu Sarajevo-Mostar. Upravo se sa severne strane nalaze planinarski domovi(Podgradina,Stanari, Sitnik, Javornik i dr.). Na najvišem vrhu Bjelašnice(2067m) nalazi se meteorološka opservatorija. Pored opservatorije najpoznatiji vrhovi Bjelašnice su Krvavac(2062m.), Velika i Mala Vlahinja(2056m.), Veliki strug(2026m) i drugi. Bjelašnički plato je kraškog tipa sa mnogobrojnim vrtačama i jezerima. Vremenske neprilike su veoma česte pa je vremenska prognoza nepredvidljiva. Planina se nepreporučuje neiskusnim planinarima bez obzira što je izvanredno prekrivena markiranim stazama. Istoimeno planinarsko društvo svake godine organizuje akciju početkom marta pod nazivom Bjelašnički dani. Pobeda je i ove godine uzela učešće.

U petak naveče smo krenuli ka Sarajevu na planinarsku manifestaciju Bjelašnički dani. Ova manifestacija se održavala po čedrdeset i drugi put u organizaciji PD Bjelašnice. Uz kratka zadržavanja, po potrebi, stigli smo u Sarajevo ranije od predviđenog. Gledali smo kako se Sarajevo budi uz jutarnju kafu na Baščaršiji. Nastavljamo dalje ka Ljubovčiću polazne tačke za uspon. Zahvaljujući vrednim planinarima Bjelašnice imali smo proprćenu stazu. Od Ljubovčića laganim hodom preko Bora stižemo do Bajte. Jedva se naslućivao makadamski put ka Podgradini. Na Podgradini nas dočekaše stari prijatelji.Nismo se žurili jer je vreme bilo izvanredno.

Ljubovčići

Kolona pri usponu

Pl.dom Podgradina Prolepšava se vreme

U domu smo sačekali začelje naše kolone. Nastavili smo pešačenje ka Stanarima. Lakše nam je bilo da se malo vratimo od Podgradine na raskrsnicu nego da prtimo sneg. Lepo sunčano vreme je bilo izvanredno za mnogobrojne fotoreportere. Stižemo popodne u planinarski dom Stanari(1585m). Odmaramo se i smeštamo u višekrevetne sobe. Manja grupa skijaša sa Damirim je krenula od Opservatorije ka Stanarima i stigla neuobičajeno rano. Sutradan zbog velikog snega nije se moglo na Hranisavu. Istim stazom se vraćamo preko Podgradine do Ljubovčića.

Pl.dom Stanari

Baš je bela
Za sećanje Povratak sa planine

Popodne provodimo na Baščaršiji uz slatkiše i nadaleko poznare sarajevske ćevape. Jedva se nekako rastadosmo od domaćina i planinara iz Tuzle. U Beograd smo stigli oko 22h. Učestvovalo je oko stotinak planinara iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, a najviše iz Sarajeva.