Čemerno i Troglav, 25.-27. novembar 2005.

- prvi deo -

25.12.2005. U 16.15 h krenulo je nas 26 planinara, sa dva kombija, put Studenice gde stigosmo oko 21.30 h. U spoljnjem konaku manastirskom podeli nas domaćin  na žensku i mušku grupu i rasporedi  po sobama,  uglavnom višekrevetnim.
26.12.2005. Ujutro rano probudi nas monah,  lupajući i budeći ostale monahe na ustajanje. Dan delimično oblačan, bez padavina. Iza manastirskih zidina i konaka proviruje, bijelim mermerom opkovana, stara zadudžbina Nemanjića.

Manastir Studenica
Konak

U 7.00 h krećemo putem uz rijeku Studenicu do ušća rijeke Savošnice (530 m) do skretanja ka isposnicama. Staza do isposnica je markirana i deo je golijske transverzale. Za pola sata stižemo do kraja doline na čijoj se  desnoj padini   nalazi  donja isposnica Sv. Save (690 m). Ispred ulaza se  nalazi česma. Dalje, stazom uz šumu, izlazimo na vidikovac sa koga se vidi dolina rijeke Studenice koja povija  ka Goliji. Preko puta je planina Radočelo sa dosta snijega i vrhom u magli. Još malo idemo grebenom i stižemo do gornje isposnice Sv. Save (950 m). Isposnica se nalazi u vertikalnom stenovitom delu južnog podnožja brda Gradina (1145 m).

Reka Studenica
Donja isposnica Svetog Save

Tu odmaramo i krećemo dalje zaobilazeći Gradinu sa desne strane. Južno, iznad sela Savova, prelazimo preko četinarskom šumom obraslog Golog brda /1209 m/, gde srećemo grupice lovaca sa kerovima, ali bez ulova. Istočnim podnožjem Turčinovca /1357 m/ dolazimo na Jankovinu /1234 m/ i do velikog proplanka sa koga počinjemo završni uspon na vrh. Staza je prosečena kroz mladu borovu šumu, na kraju koje se izlazi na blagu površ sa livadama na kome se nalazi najviše uzvišenje Smrdljuč (1579 m).

Isposnica Svetog Save
Grupa na vrhu Smrdljuč

Na vrh, sa koga puca pogled na šumadijske planine, Stolove, Goliju, Jadovnik, Zlatar, Javor, Mučanj, stižemo po jakom vetru,  oko 13.00 h. Ne zadržavamo se dugo zbog vetra,  silazimo na proplanak, nastavljamo drugim putem niz selo Savovo, pa niz rijeku Savošnicu. Purpurno nebo sluti na vetar. Mrak nas hvata pri kraju sela. Negde oko 18.00 h svi stižemo do prodavnice pored bučne rijeke gde nas čekaju kombiji i odlazimo u konak, a kasnije i do kafančeta.

Na vrhu
Stolovi

Radočelo
Povratak

Prešli smo oko 25 km, savladali preko 1000 m uspona, na vrh je izašlo 23 planinara.

za nastavak kliknite ovde.