Crni Vrh i Radoinsko jezero   -   19.10.2007. - 21.10.2007.

-   Manastiri Banja i Uvac   -

20. oktobar
Datum i vreme polaska - 19. oktobra u 17 sati. Dolazak u Pribojsku Banju oko 23 sata. U grupi je bilo 12 planinara.

P.BANjA - CRNI VRH - MANASTIR UVAC - RAČA
Polazak na turu u 7,45 sati iz Pribojske Banje 550m. Staza prvo ide kroz zaseok Cikote pa Gračanicu, da bi izašli na put koji vodi brdima duž cele planine. Prvo uzvišenje je brdo Oglavak 1021m.

Dan je bio sunčan na planini a dole u dolini Lima magla.
Crni vrh - 1186m

Radoinjsko jezero
Preko doline dominira brdo Bič prekriveno prvim tankim slojem snijega iznad nivoa od 1100m.

U daljini se vidi Javorje, Kovač i Varda. Dalje na severozapad idemo planinom šumskim putem, na severu vrhovi Zlatibora,

obližnji šumoviti Tornik.
Tornik u daljini

i dalje gola Čigota. Sa nekoliko prevoja kada se magla digla videli smo deo Priboja u dolini i na jugu izrazite visove: Banjsko brdo 1282m

i još dalje Oštrik 1283m na kojem smo bili proletos.
Oštrik i Bitovik

Posle jednog proplanaka sa lokvom sledi završni uspon na najvišu kotu Crnog vrha 1186m.

Na Crnom vrhu - 1186m

Gore na vrhu tek malo snijega.

Sa vrha silazimo kroz predeo sa borovima koji strče u odnosu na ostalo drveće.
Usamljeni borovi

Nešto kasnije silazimo niz jednu lepu stazu grebenom ka proplanku Žute bare sa napuštenim kolibama, obraslim visokom suvom travom. Niz potok dolazimo do Uvca, prelazimo drveni most i stižemo do manastira Uvac 520m.

Manastir Uvac

Obilazimo manastir u kome boravi jedan monah i jedan iskušenik. Zovu nas na kafu i rakiju ali se ne zadržavamo već nastavljamo dalje nizvodno pored reke.

Nizvodno niz napuštene zaseoke Popovice.
Napušteni zaseoci Popovice

i Celišta sa drvenim kućama i uz jedno probijanje zaraslom stazom pored reke koju ne možemo da predjemo jer nema mostova dolazimo predveče do mosta na pruzi Beograd-Bar na granici sa RS. Tu nalazimo most od trulih greda i dasaka, i najzad prelazimo Uvac, na njegovu lijevu obalu. Penjemo se do čuvarske kućice gde bejaše tek stigao čuvar Lončarević iznenadjen našim prisustvom. Proverivši da li će uskoro biti vozova proveo nas je kroz tunel dugačak skoro kilometar da ne bismo išli stazom preko brda jer je već padao mrak. U Rači nas je čekao kombi za put do Banje.
Dužina staze oko 26km, uspona 1200m, učesnika 11.

21. oktobar
RADOINSKO JEZERO
Ujutro smo na kratko obišli manastir Banju a potom napustili mesto i prevezli se do sela Radoinje 900m. Osmoro nas je krenulo putem ka brani na jezeru. Dan maglovit gore iznad 1200m ali bez padavina. Prešli smo branu i videli taj donji deo jezera.

U daljini most

Da bi mogli da vidimo i ostali deo jezera otišli smo ka selu Seništa do zaseoka Mutavčici. I taj deo se naziva Crni vrh, na top. karti označen kao pašnjak bez šume ali sada već odrasla sadjena borova šuma skoro neprohodna. Probijali smo se ka istoku, sporo i teško da bi dva kilometra prešli jedva za dva sata a teren još gori. Posle više pokušaja, rešili smo da odustanemo, pa smo skrenuli na sever u jedan potok a potom izašli gore na seoski put kojim smo oko 14 časova izašli na glavni put ka Zlatiboru. Pauza na Borovoj glavi.
Dužina ture je oko 8km, broj učesnika 8.

U Beograd smo stigli oko 20 časova.

Beograd, 31. oktobar 2007.