ROGOZNA   -   06.02.2004. - 08.02.2004.

06.02. Iz Beograda smo krenuli u 16,40h. U selo Šaronje, odnosno motel "Golijski biser" stigli smo u 23 sata, nakon čega smo se smestili po sobama.

Crkva Sv. Petra i Pavla (kod Novog Pazara)
07.02. Ustali smo u šest sati, a u sedam krenuli autobusom do Novog Pazara i još desetak kilometara ka Ribarićima iznad sela Mur. Odatle u osam sati počeli smo pešačku turu ka Rogozni. Uz dolinu rijeke Jošanice (600m), zaledjenim putem smo išli oko tri kilometra nakon čega smo skrenuli desno počevši uspon seoskim putem do zaseoka Žunjsko brdo, pa visova Dragočevsko brdo (1179m), i Kovijoca (1027m) stigli do pod centralni deo planine kod sela Grubetice. Desno od nas je bila dolina Ibra, odnosno ibarski Kolašin, a preko Mokra gora. Dan je bio bez oblačka i tih, a snijeg u prvom delu zaladjen, kasnije mokar sa blatnjavim delovima staze.

Dalje uspon nas je vodio pored kamenitog vrha Konjic (1221m), pa dobrog izvora na južnoj padini Kljuna i na kraju strmi završni uspon na zapadno uzvišenje Crnog vrha (1455m), sa koga se jedino mogla osmatrati okolina. Tu smo se zadržali oko pola sata sa lepim pogledom na Hajlu, Komove, Bjelasicu, Sinjajevinu, Pešterske planine, Jadovnik, Goliju i obližnji Kopaonik. Na vrh smo svi izašli u 14h - znači trebalo nam je šest sati do vrha. U grupi nas je bilo dvadeset jedno. Silazak severnim padinama sa dubljim snijegom je bio teži.
Rogozna - Crni vrh - Lukar (1479m)

Rogozna, Jeleč grad
Sišli smo u blizinu Jeleč grada (1262m), ali nismo imali vremena za uspon na njega jer nas je čekao dugi povratak. Sišli smo dole, u selo Otes pa u Belansku (714m). Tu smo se malo odmorili u seoskoj prodavnici, pa oko 17,15 krenuli niz reku sasvim zaledjenim 7km dugim makadamskim putem. Uz dosta muke, padanja i srećom bez posledica oko 19,30 smo stigli do polaznog mesta u topli autobus. Prešli smo oko 26km i savladali uspon od oko 1100m preko negde zaledjenog, a negde mokrog snijega, blatnjavim stazama i ledenim putevima. U motel kod domaćina Race stigli smo oko 20.30 baš kada je nestalo struje, jer je izgorela trafo stanica u Vranovini. Ipak to nije bila prepreka da ne uživamo u vrućoj jagnjetini uz osvetljenje iz agregata i svijeće.

08.02. Posle pakovanja, oko 8 sati smo se prevezli do podnožja brda ispod man. Đurdevi stupovi. Ponovo blatnjavim i zaledenim stazama izašli smo gore, obišli manastir i oko sat vremena se zadržali u razgovoru sa jednim monahom u crkvi, kapeli i uz dobru lozu i kafu u obnovljenoj trpezariji kralja Dragutina. Manastir je zadužbina Stefana Nemanje, podignut 1171. godine, a sada se radi na daljoj obnovi stupova i drugih objekata. Sa Đurdjevih stupova smo sišli i obišli crkvu Sv. Petra i Pavla kraj Novog Pazara, koja je medju najstarijim crkavma na Balkanu i u kojoj je kršten Sveti Sava. Ova kraća tura bila je duga 5km.
Djurdjevi stupovi - XII vek

Oko podne smo krenuli dalje i obišli manastir Sopoćani sa čuvenim i nadaleko poznatim freskama. Po povratku smo se oko sat vremena zadržali u Novom Pazaru da bi oko 15h krenuli nazad. U Beograd smo stigli oko 20h.

Beograd, 09. februar 2004.