Zlatibor   -   13.04.2007. - 15.04.2007.

-   Donja Bela Reka   -

Petak, 13. april
    Kao što to obično biva kad je trodnevni, odnosno vikend izlet u pitanju pošli smo iz Beograda u 16č. Zbog radova na Ibarskoj magistrali krenuli smo preko Divčibara i Tometinog polja, uživali u predelima obasjanim sunčevim zracima pri zalasku. Posle kraće pauze u Ježevici nastavljamo put i u Donju Belu Reku stižemo u 21:30č. Smeštaj konforan, udoban – zadružni dom renoviran i poklonjen selu od strane njegovog meštanina Laze Vitorovića koji živi i radi u inostranstvu.

Šank

Subota, 14. april
    Ujutru krećemo na pešačku turu stazom

koja vodi uzbrdo uz potok
Uz isti potok

a zatim grebenom preko Jasenova kroz nekoliko zaseoka – Smiljanići, Gorjanci. Predeo brdovit sa livadama, voćnjacima i pašnjacima.

U cvetu

Domaćinstva od po nekoliko kuća skoncentrisana su u zaseok a zaseoci ušuškani medu brdašcima.

Gornjići opet
Prvi odmor

Sunce greje prilično jako ali pošto je prvo prolećno prepuštamo mu se sa zadovoljstvom. Sa ovog brdovitog terena spuštamo se i približavamo šumi i ubrzo kroz još gole krošnje ugledasmo vodu. Silazimo na Zlatarsko jezero. Tiho, mirno, zeleno, veliko.

Opet svi zajedno

Osveženje u ovom toplom danu. Prevozimo se skelom duž celog jezera, na drugoj strani silazimo do brane i reke Uvac

Ovde smo
a zatim se minibusom prevozimo do Donje Bele Reke.

Nedelja, 15. april

U nedelju pre polaska idemo da vidimo čudnu pojavu za koju smo čuli od meštana - Kad na vrbi rodi bor.
Kad na vrbi rodi bor

U blizini se nalazi ribnjak u kojem se gaje pastrmke a koje domaćini dobro spremaju. Probali pa smo i to razgledali.
    Polazimo preko Ljubiša i izlazimo na vrh Čigota 1422mnv. Kako do samog vrha vodi asfaltni put, odvezli smo se njime, porazgovarali sa vojnikom, uživali u vidikovcu – pogled na planine Srbije, Bosne i Crne Gore. Sunce je peklo a vetar je jako duvao.

Silazak sa Čigote

Želeli smo da pešačimo pa smo pošli prema Gostilju kroz bukovu šumu putem kojim je prošao naš minibus i sačekao nas na mestu gde počinje asfaltni put. U Gostilju smo pogledali vodopad. Divna priroda. Ništa uredjeno, sve prirodno.

Uživanje
Bukova šuma

Nastavljamo ka Sirogojnu, etno selu a zatim ka Zlakusi gde smo posetili etno kuću Terzića avlija – živopisno domaćinstvo prepuno predmeta iz 50 – tih i 60 – tih godina što je neke podsetilo na detinjstvo, neke na mladost a neki za taj period znaju samo iz priča. Kako je selo poznato po grnčariji vratili smo se u Beograd punih ruku, novih poznanstava, lepih utisaka.