Uvac   -   28.10.2005. - 30.10.2005.

-   Meandri Uvca i Crni Vrh (kod Priboja)   -

| Prvi deo | Drugi deo |

30.10.2005.
    Sat vremena dužeg spavanja, jer je sat baš te noći trebalo vratiti unazad. Ko je stigao na kratko je obišao manastir Banju. U 8 sati krećemo iz Pribojske Banje /550m/ ka Crnom vrhu, planini između Lima i Uvca, iznad Priboja. Kao i juče, magla ali drži niži nivo - oko 800m/nv pa smo brže izašli iz nje i videli druge planine i brda od kojih je veći deo u Bosni.
    Planina sa predelima sličnim zlatiborskim, borove šume i velike zaravnjene livade. Na najviši vrh Leskovac /1188m/ stižemo oko 11 sati. Pogled sa juga ka Torniku i selu Stublu, našem današnjem cilju. Odmor pa silazak ka Uvcu. Na jednom brdašcu sedi baba, a pored nje pase prase i mačka, verovatno čeka miša. Iza njih, malo iza brda koliba iz koje se vije dim a petao kukuriče, ostao sam kod kuće. Uskoro ulazimo u šumu stazom po grebenu Kobilje glave /1080m/, prilično zaraslom ali boljom od one kod meandara. Silazimo niz Jaricu /860m/ do proplanka Planinice iznad Uvca. Na tom delu Uvca nema mosta pa ga gazimo bosi.

Hladno 'al se mora
Baba pozira krijući dvogled

Dolazimo do manastira Uvac /500m/ koji je nedavno otkriven, obnovljen i zaštićen. Stari deo crkve je od kamena, a novi od sige. Ne zatičemo tamo monaha Danila već jednog meštanina. Oko 14 sati počinje najteži deo, penjanje prokopanim putem uz strme i puste kamenite strane ka selu Stublu udaljenom osam kilometara. Pogled uz dolinu Uvca sa mnogo krivina i golih grebena olakšava dosadno penjanje.

Manastir Uvca
Pusta dolina Uvca

Gore je ravnije ali se penjemo sve do na brdo Ograđenicu /1300m/. U daljini divni prizori dalekih nazubljenih planinskih grebena Durmitora, Bioča i Maglića, a na jugu Oštrik iznad Bistrice koji dominira na horizontu kao ugašena vulkanska kupa a ustvari je od krečnjaka je izgradjen. Do autobusa stižemo prije 17 sati.

Oštrik
Durmitor

Prešli smo oko 25km, uspona 1450m, na turi bilo 45 planinara.
Za oba dana prešli oko 50km i savladali oko 1950m.

U Beograd smo stigli  oko 22 sata.

Beograd, 01. novembar 2005.