Kilimandžaro 2006.

peti deo:  Silazak

Uhuru peak (5895m) – planinari naše ekspedicije na vrhu, u pozadini Mawenzi (5149m)
Uhuru paek (5895m), Vlada i Beatus Uhuru peak (5895m), u pozadini Šira (4300m)

Pola sata smo na vrhu i krećemo dole. Čeka nas dugačak povratak. Uspon je završen tek kada se svi spuste sa planine. Treba stići do Horombo Hut-a. Umor je ogroman, a deficit kiseonika nas bukvalno lomi. Nekako, oko podne i poslednji čovek iz naše grupe je u Kibo Hut-u. Umorni smo. Ručamo i osećamo se mnogo bolje. Krećemo dalje u 15h i za tri sata stižemo u nama dobro poznati Horombo Hut. Smeštamo se.

Silazak ka Horombo hut, Mawenzi u oblacima

Smer uspona sa Sedla (4500m) preko Kibo Hut-a (4703m) i Gilmanspointa (5685m) do Uhuru Peak-a (5895m)
foto: Zoran Karić, obrada: Stepa

Stepa: "Oko 18.30 do mene dolazi Zak, jedan od Beatusovih pomoćnika, uvek spreman za šalu. Ovoga puta deluje zabrinuto i pita možemo li da pogledamo jednog njihovog nosača. Zovem Dragana Čelikovića - Čeleta i odlazimo do nosača koji leži na boku, držeći se za glavu. Zak kaže da ima izuzetno jaku glavobolju, da je povraćao danas na 4700m kao i ovde na 3720m. Izgubio je pamćenje. Zaključujemo da ima edem mozga. Ubeđujem ih da ga transportuju odmah u dolinu. Kažu da im je lakše da to urade ujutru. Eventualnu raspravu prekidam konstatacijom da će ujutru možda spuštati telo u dolinu. Čele mu daje inekciju Dexazona i zatim ga nose dole. On je treća osoba za šest dana koja na ovaj način silazi sa planine.”

24. januar: Silazak

Ujutru nas Beatus budi pola sata pre dogovorenog vremena i saopštava da se njegov mlađi brat oporavio. Da prethodno veče nije spušten u dolinu teško da bi preživeo. Lep je osećaj kada nekome pomognete, a još lepši ako je život u pitanju
          Ustajemo opušteno, mada malo ukočeno usled upale mišića. Nosači nam pripremaju ispraćaj. Običaj je da se u Horombo Hut-u, nakon uspešnog penjanja vrha napravi ispraćaj. U 9h nosači, vodiči, kuvari, pomoćnici se skupljaju, počinju da pevaju, tapšu i slikaju se sa nama. Mi im zauzvrat dajemo napojnice i raznorazne majice, čarape, rukavice. Uprkos tome što smo sve platili ipak smo im zahvalni, jer bez njih teško da bi napravili ovakav uspeh.
Horombo hut – pred silazak (3720m) Silazak ka Mandara hut

U 10.30 ceremonija je završena i krećemo dole. Na stazi je prilična gužva. Većina nosača i penjača idu gore, dok mi silazimo. Stalno se čuje: Hello, hi, good luck ili jednostavno džambo! Napravili smo još jednu dužu pauzu kog Mandara Hut-a, a zatim se već poznatom stazom kroz prašumu spustili do ulaza. Ovde smo se zadržali oko sat vremena kako bi dobili sertifikate za uspešno penjanje vrha za svakog člana ekspedicije.

Uskoro sedamo u minibus i nakon četrdesetak minuta vožnje stižemo u Moshi. U 21 sat imali smo svečanu večeru na kojoj je prisustvovao i naš vodič Beatus sa svojim mlađim bratom. On nam je svakom pojedinačno uručio diplome.

Svečana večera u Mošiju po silasku sa planine