Veliki put 2005. (Španija i Maroko)

deveti deo:  Alhambra

Subota 06.08 -
Dolazimo na granicu sa Španijom (ispred grada Seute). Procedura prelaska traje do 03h. Dolazimo na parking ispred luke u 04h. Ostatak noći provodimo u busu spavajući. U 07.15 se budim i izlazim u šetnju "radi oporavka". Pojedinačno odlazimo u zgradu pomorske stanice na jutarnju kavu. Lečenje od nesanice ili mamurluka od pospanosti traje do 09h. Ukrcavamo se u feribot, ogromni čamac kreće u 09.36 put Evrope. Uspevam da snimim iz feribota Gibraltarski moreuz. U 10.30 ponovo smo na evropskom tlu. Polazimo ka Malagi. Dolaskom na aerodrom u Malagi, ostavljamo Jasminu koja mora za London, a mi produžujemo ka Granadi. U 15h smo u Granadi, tačnije ispred tvrđave Alhambre na brdu iznad grada.

Alhambra:
    Najčuveniji spomenik islamske Španije. Sultanat Španije, koji se protezao od 1231. godine do 1492. godine, i čiji pad je obeležio kraj islamske uprave na Iberskom poluostrvu. Ali, najraniji delovi strukture celog kompleksa Alhambre, izuzimajući pojedine zgrade koje uključuju stare kasarne, administrativne kancelarije kao i palate, pripadaju još starijem dobu. Podaci govore da su čak iz 12. veka, kad je Alkazaba bila utvrđena od strane ranije generacije islamskih vladara. Njaveći deo ostalih građevina vodi poreklo iz 14tog veka i ranog 15tog veka. Palata Komaresa je završena otprilike 1370. godine za potrebe Mohameda petog. Sala de la Barca je raskošno ponovno opremana u periodu od 1362. do 1370. godine. Dvorište Mirtlesa, sa njegovim pravougaonim bazenom između žive ograde mirta, je sagrađeno pod Jusufom prvim, čija prestona soba je locirana u susednoj kuli. Dva sprata visoka, prestona soba je bogato dekorisana sa pločama čiji raznovrsni geometrijski dizajni su ukrašeni sa citatima iz Kurana. Sala de las Dos Hermanas (hala dve sestre) sadrži kupolu izvrsne lepote. Palata del Partal je iz ranog 14tog veka. Alhambra je okružena kulama i zidovima i opkoljena baštama. Neka rušenja su se desila kad je dodavana nova palata na zahtev Svetog rimskog cara Čarlsa petog u ranom 16tom veku. Alhambra je priznata od strane Uneskoa 1984. godine kao svetski priznata istorijska baština. Radovi na obnovi su se proširili 1994. godine da bi uključili obnovu istorijske stambene četvrti.

Pošto smo u trenutku čekanja u redu za karte shvatili da bi nam u tom momentu bilo korisnije potražiti kartu Sijera Nevade za sutrašnji uspon na Mulhasen, i pošto da ne znamo gde bih mogli da kampujemo ovo veče, ostavljamo Alhambru za sutra. Tu se dogovaramo oko termina polaska autobusa ka kampu koji tražimo. Vođstvo puta odlazi u potragu za kartom uspona na Mulhasen. Dejan Anđelković i ja zbog pogrešnih informacija o mestu i vremenu polaska kasnimo. Ostali deo grupe nas je tražio na jednoj strani, a mi njih na drugoj. Misleći da su nas ostavili i da treba da sami pronađemo naš kamp putem taksija, odlazimo u obilazak Alhambre.

Koliko divnih građevina i zelenila smo videli u kompleksu ovog spomenika islamske kulture u Španiji. Posebna atrakcija je obići ovu tvrđavu noću uz svetla. Sa tvrđave se pruža i pogled ka Granadi. Nakon iscrpnog obilaska svih lepota što pruža ovaj kulturno-istorijski spomenik, izlazimo iz objekta i pozivamo naše da vidimo u kom se kampu nalaze i gde. Kad smo čuli da su ovi alarmirali policiju u potrazi za nama, nije nam bilo baš svejedno. Priznajem, trebali smo se odmah po nestanku putem telefona javiti našima.

Alhambra Alhambra

U 19.20 smo ugledali Dragana Jovanovića i Draganu Aranđelović, "naše spasioce". Tu smo odmah shvatili koliko je situacija bila ozbiljna. Odlazimo ka centru grada. Odlazim ka baru sa flamengo igrom s ciljem da se raspitam o "važnim detaljima". Dobijam sumnjivo pozitivan odgovor. Vraćam se u centar, gde sa ostalo troje polazim put kampa. Kamp se zove Marija Eugenija i nalazi na nekih 10tak km od Granade. Tamo bivamo malo kritikovani i na tome se završio današnji dan.