Alpi i Dolomiti, Austrija & Italija & Slovenija,
 27. jul - 06. avgust 2007.

prvi deo | drugi deo | treći deo | četvrti deo | peti deo

II grupa - Piz Bue (Vlastin tekst) i Venecija

Autobusom dolazimo na Passo Pordoi (2239m). Žičarom se penjemo na Sass Pordoi (2950m), gde se nalazi restoran i divan pogled na Marmoladu.

Sass Pordoi Pogled na Passo Pordoi

Odavde smo otišli preko sipara na prelaz, a onda prema vrhu Piz Boe (3125m). Piz Boe je najviši vrh grupe Sella odakle se pruža divan pogled na planine u okolini. Na vrhu grupa je ostala oko sat vremena za to vreme pratili su dvogledom kako se I grupa penje na Marmoladu.

Pogled na Marmoladu Piz Boe

Spustili smo se na drugu stranu do Arrabe, a zatim došli do jezera Fedai.

Drugi deo grupe na Piz Boe Polazak ka Arabbi

Ponovo smo svi zajedno na jednom mestu. Čestitamo jedni drugim na uspehu i srećno završenim usponima. Odmaramo se još pola sata i polazimo ka kampu Malga Capella. Dolazimo u kamp, srećni što se ovaj dan završio bez loših posledica, širimo šatore za noćenje. Ingrid i prijatelji se vraćaju za Sloveniju.

Elelvaiz na Dolomitima Dolomiti

Sreda, 01.08.2007.

Jutro je prelepo, kamp uredjen, bilo bi dobro da smo mogli ostati još jedan dan da uživamo nakon svega. Oko 7h polazimo ka Veneciji. Po planu stižemo u Lido di Jesolo, kupujemo karte za brodić vozimo se oko 45 min do Punto Sabbiona u Veneziji. Iskrcavamo se, dogovaramo se da u odredjeno vreme budemo na istom mestu jer nije moguće da grad razgledamo u grupi.

Tipična Venecija Kanal Grande

Vеnеciја: (it. Venezia), grаd, pristаništе i čuvеnо turističkо mеstо u sеvеrоistоčnој Italiji, nа Jadranskom moru, sa prеkо 400.000 stаnоvnikа. Izgrаdjеnа је nа 118 mаlih оstrvа u rukаvcu nа ušću rеkе Brenete venecijanski zaliv. S kоpnоm је pоvеzаn žеlеzničkоm prugоm i аutо-putеm prеkо Vеlikоg "lаgunskоg mоstа". Nа оstrvu Lido nаlаzi sе аеrоdrоm.

Vеnеciја imа prеkо 170 kаnаlа pо kојimа sе sаоbrаćа gondolama, čamcima, mаlim parobrodima i mоtоrnim brodovima. Nајvеći је Veliki kanal u kоmе је čuvеni "Rialito most”, а оkо 380 mаnjih i vеćih mоstоva služi zа prеlаz prеkо kаnаlа.

Katedrala Svetog Marka

Vеnеciја imа mnоgо pоznаtih grаdjеvinskih i umеtničkih spоmеnikа: Dužbeva palata, crkva Svetog Marka i dеvеdеsеt drugih crkаvа, bоgаti muzејi, umеtničkе gаlеriје,  аkаdеmiја umеtnоsti (Accademia di Belle Arti), opservatorija i drugе nаučnе i kulturnе ustаnоvе. U njој sе оdržаvа i pоznаti filmski fеstivаl. Prоizvоdnjа sе bаzirа nа izrаdi prеdmеtа оd stakla, (prеpоznаtljivо stаklо sа оstrvа Murаnо), čipka, srebra, zlata, kože. U prеdgrаdjimа Vеnеciје sе nаlаzi industriјskа zоnа, а u blizini su mnоgоbrојnе plаžе, оd kојih је nајpоznаtiја Lido. Venecija je bila је glаvni grаd Mledačke republike. Grаd Vеnеciја i njеni kаnаli prоglаšеni su zа Svetsku baštinu.

Nakon razgledanja  Venecije sakupljamo se i svi zajedno polazimo brodićem do autobusa.

Nastavak našeg putovanja, idemo ka Novoj Gorici gde ćemo noćiti. Smeštaj nam je obezbedila naša Vlasta u školskom internatu, dočekuju nas domaćini koji su rodom iz Makedonije. Slobodno veče.

Četvrtak, 02.08.2007.

Nakon doručka krećemo u nabavku sportske opreme a zatim prema Škocijanskoj jami. Fotografisanje u jami je strogo zabranjeno (sve do izlaza).

Škocijanska jama:  spada u vodene jame, kroz celu jamu teče Natranjska reka, najveća reka ponornica u Sloveniji. Od 1986. godine je pod zaštitom UNESCO-a. Ukupna dužina jame je oko 12 km, uredjena staza za turiste oko 3.800 m. U jami je konstantna temperatura 12 stepeni.

Prolazimo kroz lavirint Paradiž do Velike dvorane, na čijem dnu su ORJAK stalagniti visoki i do 15m. Malo dalje su čuvene ORGULJE. Ovde se prvi put čuje žubor reke REKE, koja prolazi kroz Šumeću Jamu, jama je dugačka 3,5 km, široka od 10 do 60m a visoka preko 100 m. Na izlasku iz Tihe jame, pogled na kanjon REKE zaista je impresivan. Put nastavljamo po galeriji, put je uklesan kroz stenu do Cerkvenikovog mosta, most je postavljen 45m iznad ulaza reke REKE u Hankejev kanal. Kroz nekoliko dvorana polako spuštamo do najniže tačke, 144 m ispod površine zemlje, da bi se ponovo popeli putem do najlepših ukrasa. U jami su pronadjene kosti jamkog čovjeka i puno arheoloških ostataka. Na samom izlasku iz jame nalazi se vodopad visine preko 10 m.

Izlaz iz Škocijanske jame

Penjemo se do lifta, koji nas vozi iz doline.Odlazimo u selo ŠKOCJAN, da bi videli arheološke zbirke, pronadjene ostatke u jami i etnološku zbirku toga kraja.

Prolazimo kroz predivne brdske predele, idemo prema Portorožu. Kupanje. Planiramo da se do 20h vratimo u N.Goricu, danas je Sveti Ilija (makedonski nacionalni praznik). Goran, Bojan, Nikola… planiraju da nas iznenade. Druženje uz pesmu, igru i mali koktet trajalo je do kasno u noć.

Petak, 03.08.2007. god.

U ranim jutarnjim satima, pakujemo se i krećem iz Nove Gorice preko Bohinjske Bistrice do Bohinjskog jezera i izvora Savice.

Izvor Savice Bohinjsko jezero

Oko 19h stižemo u Staru Fužanu, čekaju nas prijatelji iz Sevnica sa sveček vinom. Stižemo autobusom do koče Voje na (690 m n/v) autobusom.

Smeštamo se i dogovaramo za naredni dan. Čeka nas Triglav, tri planinara odlučuju da ostanu u domu još jednu noć.