Alpi i Dolomiti, Austrija & Italija & Slovenija,
 27. jul - 06. avgust 2007.

prvi deo | drugi deo | treći deo | četvrti deo | peti deo

Uspon na Triglav, Bled, Ljubljana

Subota, 04.08.2007.

Osvanulo je jutro, magla u dolini ali prognoza je da će dan biti sunčan. Nas je 21.
Polazimo ka Rudom polju, čeka nas Darko. Dogovor je da se podelimo u dve grupe. Slabija grupa od Rudog polja preko Vodnikove koče, Planike, malog Triglava ide na veliki Triglav.

Vodnikova koča Pogled ka vrhu Triglava

Prva grupa napreduje ka Triglavu... ... i ispenjava ga

Darko sa jačom grupom autobusom ide preko Mojstrane do Triglavskih vrata. Od Aljaževog doma (1000 m/n.v.) preko Praga, Bifea, Kredarice i malog Triglava na veliki Triglav.

Druga grupa pred polazak Julijske Alpe

Preko Praga Pogled na dom Kredaric

Dok se penjemo uz Triglav vidimo kolone planinara kako idu ka vrhu, kao na magistrali. Sa Kredarice se čuje muzika, slavi se 80. godina od postavljanja makete Aljažev sto na vrhu Triglava.

Slabija grupa stiže u planinarski dom Planiku, ostavljamo stvari u domu i krećemo uz sajle ka malom Triglav a zatim na veliki Triglav. Oko 16h grupa stiže na Aljažev stol, čestitamo jedni drugima, fotografišemo se. Samo što smo krenuli sa vrha druga grupa sa Darkom ide nam u susret.

Pristiže i jača grupa Priprema za polazak nazad u dolinu...

Spuštamo se polako do doma. U domu gužva kao i obično vareme je za odmor, analiziramo protekli dan a zatim svi na  spavanje.

Nedelja, 05.08.2007.

Dogovor je da krenemo u 9.00 h iz doma što smo i učinili, svi zajedno vraćamo se preko Vodnokove koče do Rudog polja gde nas čeka autobus i troje planinara koji se nisu peli na Triglav. Oko 14h stižemo u Rudo polje, odmor, presvlačenje, pakovanje stvari.

Povratak ka Rudnom polju... ... preko Vodnikove koče

Nastavljamo put do Bleda, pravimo pauzu od 3h. Po izboru slobodno vreme za kupanje, razgledanje ili odlazak u restoran na čuvene krempite.

Ljubljana leži na reci Ljubljanici Bledsko jezero i grad Bled

U 18h polazimo ka Ljubljani, čeka nas Vlasta, smeštamo se u Cankarijevom domu.

Slobodno vreme za šetnju po Ljubljani ili druženje. Nemogu da ne spomenem oko 200 Vlastinih uštipka koje je napravila i donela iz Nove Gorice a po receptu sa interneta, a sve zbog Lepog Zokija koji je sve vreme puta govorio da mu se jedu uštipci. Bilo je tu i cvicek vina, piva, sokova. Ovo veče će celoj grupi ostati za pamćenje kao i Vlastini uštipci.

Ponedeljak, 06.08.2007.

Oko 9h polazimo iz Ljubljane prema Plitvičkim jezerima. Poseta i obilazak jezera trajala je 5 sati.

Sakupljamo se svi na parkingu i polazimo ka Beogradu.

U Beograd stižemo u ranim jutarnjim satima.

Hvala nasim prijateljima iz Slovenije: Vlasti, Darku, Ingrid, Mirjani, Ivanu, Dariju, Joži, Tonetu.... što su bili sa nama i pomogli da realalizujemo akciju.

Dragi moji prijatelji, bili ste sjajni!

Šta na kraju reći, završilo je još jedno predivno putovanje, popeta su četiri vrha: Ankogel, Marmolada, Piz Boe i Triglav. Videli smo Grac, Salzburg, Veneciju, Novu Goricu, Portorož i Ljubljanu.  Obišli Krimml vodopade, Bohinj, Bled  i izvor Savice i na kraju Plitvička jezera.

Na akciji su učetvovali planinari iz: Železničara-BG i NS, Naftaša-NS, Crnog vrha-Bor, Vršake kule-Vršac, Makpetrola iz Skopja, PTT-N.Gorica, Novog Mesta i mi Pobedaši.

Grupa homogena ali složna, tolerantna, vesela i srećna, najstariji u grupi imao je 60 a najmladji 23 godine,

Najelpše od svega što je ostalo su ostvarena poznanstva i prijateljstva koja se nikada ne mogu zaboraviti.

Ovom prilikom se zahvaljujem grupi, a naročito Zoranu i Borku koji su spasili Nenada od nesreće.

Akcija je završena

Beograd, januar 2008.

Pogledajte i verziju izveštaja koju je pripremio Goran Nikoloski iz Skopja, i verziju na sajtu MAK Petrola - Skopje.

Izveštaj vođe puta: Milanka Arsić, PD Pobeda
Fotografije: Zoran Marković, PD Naftaš - Novi Sad, Vlasta Zavadlav PD PTT - Nova Gorica,
Milanka Arsić, Srđan Vesić, Milica Ćirić, Nataša Denović - PD Pobeda, Nina Petrović - PSD Železničar